fredag 17. juni 2011

Så smart lagrer jeg mine bånd!

Dette er ingen smart måte å oppbevare bånd på. Ikke finner du det du leter etter og du glemmer hva du har. Inne hos 'Det skapte grann' fikk jeg en idè til hvordan jeg kunne få litt orden i bånd-rekkene:)

Jeg fant frem hyssing og noen mini-klesklyper jeg kom på at jeg hadde liggende. De med store hjerter fant jeg på loppis. De med små brukte vi på bordkortene i bryllupet våres. Alle båndene ble surra opp og så knytta jeg de sammen med hyssing.

Jeg har holdt på med dette sånn inni mellom andre gjøremål i et par dager. Og her er det smarte resultatet.

I begynnelsen trodde jeg det skulle holde med ei snor. Haha, jeg hadde mer enn jeg både trodde og huska. Jeg har fått plass til diverse pyntebånd, elastiske bånd, gavebånd, applikasjons-stesj, kroklisser, skråbånd. Jeg har hengt opp delvis etter type og delvis etter farge. Hele andre rad er kroklissebånd.

Det ble veldig fint med de små klesklypene med hjerter.
Her er de herligste rosa drømmer.

Etterhvert gikk jeg tom for småklyper og måtte på klessnora for å finne resten. Det ble ikke like lekkert. Her henger strikkblonder og kroklisser.

Drømmer i turkise toner.


Applikasjons-stesj.

Så nå har jeg vært på Ebay å handlet for å lage flere miniklyper selv. 
Jeg har handlet 100 miniklesklyper.

De skal få en lekker liten blomsterknapp som pynt. Jeg kjøpte 30 av disse.

Eller kanskje skal jeg pynte klypene med blomsterknapper i tre. Jeg kjøpte 100 av dem.

Knappene og klesklypene har jeg kjøpt på Ebay for bare 83 kroner!!!
Lappeteppet som ligger på senga har jeg også kjøpt på Ebay. Fra USA. Det er snart 100 år gammelt og er blant annet laget av gamle sukkersekker. Det var vanlig på begynnelsen av forrige århundre.
Er du en av de som er redd for å handle på Ebay, bør du ta deg en tur innom bloggen til Elisabeth, Innerst i veien. Hun har nettopp blogget et veldig bra innlegg om hvordan man gjør det. Blant annet hvordan man lager seg en Paypal-konto. Paypal-konto kan du også bruke på Epla. Du finner en link i sidemenyen til Elisabeth sitt innlegg:

12 kommentarer:

  1. He he ja, nå har du bedre oversikt. Ha en glad helg, Ellen!

    SvarSlett
  2. fint . ligesom et maleri på væggen:)

    SvarSlett
  3. jeg er dypt imponert både over arbeidsinnsatsen og ikke minst over hvor fantastisk mye bånd du har! Og du. . . Den damen kommer fra ikke så langt fra deg tror jeg :) men nå er jeg flink til å blande øyværene utigjennom da. . .

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært, Ellen, dette ble jo bare flott! De små klypene med hjerter var spesielt sjarmerende. Gøy at jeg kunne være med og inspirere til dette.
    Fin og ryddig fredagskveld!
    Beate

    SvarSlett
  5. Jeg elsker de små tipsene dine og lagrer dem til jeg snart skal innrede nytt syrom i nytt hus!
    Takk takk søte du, igjen! :-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Skikkelig smart, oversiktlig og dekorativt!!

    SvarSlett
  7. Det der var veldig tydelige og gode før og - etter bilder :) Lurt og fint- blir nesten ikke bedre!!

    SvarSlett
  8. Smart!!!! Det var jo ikke lite du hadde heller da :)

    SvarSlett
  9. Oioi, det så nesten ut som en drømme-adventskalender! Minn båndsamling ser nok sørgelig lik utgangspunktet ditt ut... Det beste med kaos er at man plutselig kan finne lekre ting man hadde glemt at man hadde! Trøster jeg med med til ordning og reda-ånden kommer over meg. Mens jeg kjenner at jeg er aldri så lite misunnelig på deg og ditt fantastiske system. Så inspirerende å se alt sammen!

    God helg!

    SvarSlett
  10. Så smart, og fint.
    Vanvittig mye du har:)

    SvarSlett
  11. Så smart og så mye fine bånd du har. Fint ble det goså.

    SvarSlett
  12. Man blir jo inspirert bare av å se på dem der de henger:)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails