onsdag 11. januar 2012

Redesign av egen tunika!

I fjor vår laga jeg denne tunikaen. Du kan se det opprinnelige innlegget her. Den er sydd av et nydelig jersey-stoff med striper som skimrer i gull. Ikke så lett å få frem på bilder.
Jeg har brukt den kun et par ganger, jeg har liksom ikke følt meg helt vel i den. Jeg er så heldig å være utstyrt med 'pærefigur' :D. Det vil si at brystmålet er en del mindre enn rumpemålet. Jeg synes tunikaen fremheva dette med kappa som er strategisk plassert akkurat over rumpa og hoftene. Dermed var det på tide med redesign av min egen tunika :D


Jeg klippa av kappa og brukte en bit av den til å lage en liten tube som satt over rumpa og hoftene. Denne sydde jeg på overdelen. Rynkene i halsåpningen gjør en liten byste større. Vidden rundt magepartiet skjuler at jeg har tatt for meg av maten i jula. :D


Voila! En tunika jeg føler meg vel i, en tunika jeg kommer til å bruke.
Dette konseptet kommer jeg til å bruke igjen, men med andre ermer. 
Hva synes dere? Likte dere første eller siste versjon best?
:)

16 kommentarer:

  1. Synes du ser smashing-flott ut i begge, jeg!
    Men jeg klarer ikke å ha noe stramt over rompa og er glad i plagg-på-plagg, så jeg hadde nok ikke redesignet denne. (selvom jeg er enig med deg i at sånne kapper midt på stumpen ikke gjør den akkurat mindre)
    Lekre ermer er det på den også!

    PS: det er en puff du ser i stuen min, ja. Den er ett loppisfunn! Takk for fine kommentarer!

    Klem, Anka

    SvarSlett
  2. Nummer to ble "sååå 2012"! kjempefin og som du selv beskriver bedre for figuren, selv om du har lite å korrigere. Jeg har også mange fler tunikaer i første versjon men dette var jammen en godt ide! Men først må jeg sy til Syfestivalen. Du burde ta deg en Stockholmstur i februar - tror du også kunne trivdes der! Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  3. Jeg har samme fasong som deg (bare litt mer fasong), og ser at nr 2 er mer kledelig. Merker at jeg har en tendens til å lage plaggene for store, men det bidrar vel ikke akkurat til å virke slankende ;)
    Flott med redesignet redesign!

    SvarSlett
  4. Jeg heier veldig på tunika nr 2. Syns den satt flott på deg - og selv trives jeg også mye bedre med noe som sitter litt godt over rumpa :)

    SvarSlett
  5. Å, det var noe annet ja. Jeg likte kjempegodt nr.1 og hadde nok ikke tenkt at du var bred, for det er du ikke.
    Men nr 2 var veldig meg og sånn jeg liker dem, så det var en sabla god redesign.

    SvarSlett
  6. Vad fin tunikan blev efter omändringen, den var ju fin redan innan men jag gillar den ännu mer efter :). Jag älskar alla dina jättefina kjoler!

    SvarSlett
  7. Håller med deg den siste blei bedre! Men den förste var også fin. Håper du har det bare fint.Jeg /vi har flyttet tilbake Norge og det föles helt toppen.Har begynt og blogge igjen også. Ha en toppen dag! Stor klem fra Rachel

    SvarSlett
  8. Den siste ble superflott!! Satt fantastisk bra på deg, og mistenker at den fasongen hadde kledd meg også... tror jammen jeg må finne frem noen håpløse tunikaer fra skapet og forsøke noe liknende!! Takk for inspirasjon!! :-) klem, Eirin

    SvarSlett
  9. Lekkert re-design Ellen :D Synes absolutt nr 2 er best og jeg innbiller meg at den er mer anvennelig uten på forskjellige topper :D Dyktig og kreativ er du! :D

    SvarSlett
  10. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.
    Gratulerer med ny tunika.- den ble kjempelekker.

    med det samme...
    Jeg tenkte å be deg om litt råd i forbindelse med sying i denimstoff. Du skjønner, jeg har et veske-prosjekt på gang hvor jeg har klippt av beina av en gammel dongeribukse og sydd igjen nederst, tanken var å lage skulderreim av bukslåra men så er jeg usikker på hvordan jeg bør feste reima. Og hvor dan syr jeg i lukking (glidelås eller knapper?) slik at det blir pent og lommetyv-sikkert?

    SvarSlett
  11. Wow... så utrolig flink du er, den ble jo bare rålekker !
    Klem Linda.

    SvarSlett
  12. Den kledde du veldig,såååå flink du er Ellen :))

    Klem Bentemora

    SvarSlett
  13. Så flott redesign. Den ble jo superkul.

    Og ja.. Jeg har bare Aron. Sindre og Elise er tantebarn, men siden vi bor i samme hus så blir alt litt nært :)

    SvarSlett
  14. Den ble mye mer sporty-spice ja!!! Første versjonen var mer romantisk, men synes redesign versjonen var mer kledelig til deg. Håper den blir mer brukt nå :-)

    SvarSlett
  15. Den siste var helt klart flottest - flott redesign.

    Mvh astrid.d@gmail.com

    SvarSlett
  16. Wow! Den ble skikkelig fin! :) Fasongen passa deg så godt! Også var du veldig fin på "etter"-bildet! Fargene på hår og lepper gjør at du ser fresh og glødende ut! :)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails