fredag 9. november 2012

Ny genser til meg!

Jeg er blitt veldig glad i dette mønsteret på genser med vannfall. Genseren 
syes i jerseystoff, denne gangen har jeg brukt et virkelig deilig stoff jeg kjøpte 
på salg på Stoff&Stil for bare 50 kroner. 


Hvordan jeg har laget mønsteret, kan du lese om i innlegget om den første 
genseren jeg sydde. Når du først har laget ferdig mønsteret, er dette en genser 
det er veldig enkelt og fort gjort å lage. Her finner du den andre genseren jeg har 
sydd. Det fine halssmykket fant jeg i en bruktbutikk i Molde for 35 kroner. Det er 
mitt favorittsmykke for tiden.


Tusen, tusen takk for alle de fine kommentarene i forrige innlegg.
De ble jeg veldig glad for. :)
Nå skal jeg straks ut å forske på gulvmaling. Jeg trenger
hurtigtørkende sparkel
hurtigtørkende grunning
hurtigtørkende maling.
For hvem kan vel være uten kjøkken i en hel evighet???
:)

6 kommentarer:

  1. Flott gensar. Den ser herleg ut å ha på seg. Likar godt kragen.
    Kjolen under er også fin.
    Du er ein meister med symaskina.

    Ynskjer deg fin helg !
    helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Fint å se deg igjen - som vanlig har du kreert de flotteste plagg:) Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  3. En flott genser, ser veldig behagelig ut. Stoff og stil er rene godtebutikken, mye flott stoff til overkommelige priser. God helg :-)

    SvarSlett
  4. Den så deilig ut.
    Fin var den og.
    Og det smykket var jo litt av ett kupp da:)
    Ha en superduper helg!!!

    SvarSlett
  5. Anbefaler Trestjerners gulvmaling, eller Oxan. Mener jeg har brukt begge deler med godt resultat.
    Drøy i bruk, dekker godt, og tørker ganske fort.
    Men før du maler, så fyller du sprekkene med AKRYL. Jeg vet ikke hvor mange tuber jeg har brukt (sikekrt 20-30), i sprekkene på gammelt panel, og i sprekkene på gamle gult (feriehuset). Ikke finn på å bruke silikon, da malingen ikke sitter på det.
    Jeg jevnet akrylen med en finger (husk våt klut å tørke av fingrene på). Kjempegøy! Du trenger (så vidt jeg husker) ikke vente til akrylen er tørr før du maler, men pass på at førstestrøket et tørt før du tar nr to. Mal med rull, stryk godt utover. Jeg malte to strøk. Kjempegøy!
    (Og malingen tørker raskere om det er litt gjennomtrekk, men det blir vel vanskelig nå som det er kaldt ute).
    Lykke til! Jeg gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  6. Takk for tips, Bjørg.
    Ellen :)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails