onsdag 18. september 2013

Arbeidsrommet endelig ferdig!

Sist helg ble vi endelig ferdig med arbeidsrommet.
Her har vi god plass, både til mine hobbyer og kontor for meg og mannen.
Denne gangen tok jeg meg tid til å male alle furuhyller hvite.
Det er jeg veldig fornøyd med.



Arbeidsbenken går langs hele den ene langveggen og langs kortveggen.
Den er snekret sammen av en veggplate vi hadde igjen etter oppussing av badet, en furubordplate, 
skuffer fra et gammelt skrivebord og et bord fra Ikea.


Rommet er både syrom og kontor. 
Det har krevd en kritisk gjennomgang av stoffbeholdning, mønster, bøker.... 
For å få plass til det vi MÅ ha.
En hel del av mønstrene mine trenger jeg ikke mer, 
så de gir jeg bort i morra.
Første mann til mølla. Så følg med.

Dette er omtrent hele min stoffbeholdning nå. 
Litt velour øverst. Stoffene jeg har planer om å sy klær av helt til 
venstre, ribbstoff i ulike farger, en del sengetøy til lappetepper 
og litt bomullstoff lengst til høyre.


I tillegg hengte jeg opp en stang på den ene langveggen til de stoffene 
jeg har mest lyst til å kaste meg over akkurat nå.
Eller rett og slett henge stoff på for å minne meg på hva jeg har :)


De fine eskene med roser fant jeg på loppis for noen år siden.
Den blå stoffposen som henger på stanga laga jeg på ungdomsskolen :)
Stanga er fra Ikeas kjøkkenavdeling.



På veggen henger også en gammel kleshenger jeg fant på loppis 
med et av stoffene jeg vil kaste meg over snart.



Sytrådstativene var opprinnelig i furu. De fikk jeg malt samtidig med alle vegghyllene.
En gammel sysmaskin får stå fremme som pynt.


Denne kaserollen fra Cathrineholm fant jeg på loppis i helga.
Den var litt for sliten til å brukes på kjøkkenet, men den passer fint til å 
kaste slitte synåler og annet rusk i.

I to av hyllene har jeg alle boksene mine med forskjellig stesj i.


 Disse valnøttboksene er fine til å samle småting i. 
De to øverste har fått limt på papir fra Søstrene Grene. Den nederste venter på tur.
Klokke må jeg ha på arbeidsrommet. Denne fant jeg på loppis.

 

Siden jeg deler arbeidsrom med mannen, 
må naturligvis denne kalenderen henge på veggen :)


Min favorittstripe med Tommy og Tigeren.
"Du får ikke bli mamma hvis ikke du kan fikse alt mulig!"


Husk Gibort av mønster i morra!
:)

4 kommentarer:

  1. Flott arbeidsrom. Deilig med litt orden i sakene. Med så mye stæsj du dekorerer med så er det klart at mannen må få pynte litt også. Den stanga med stoff var lurt.

    SvarSlett
  2. Så flott arbeidsrom du har Ellen. Her har dere gjort litt av en jobb. Så oversiktlig og fint. Du får sikkert mange gode stunder her.
    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt syrom! Så fint og lett det ble.
    Jeg er nok aller mest imponert over hvordan du har klart å redusere
    på lagerbeholsningen:) det ser frigjørende ut!
    Ha mange fine systunder på nyrommet!
    Klem Beate

    SvarSlett
  4. Oi! Ser for meg at du har vært nødt til å slanke stoffbeholdningen? Det ser i hvert fall veldig bra ut, det rommet. Når man likevel er nødt til å dele kontor. Stor fin arbeidsbenk og den cathrineholm-kjelen gjør seg som rusksamler! :)

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails