tirsdag 29. april 2014

Rosa lappeteppe!

Et nytt lappeteppe av gammelt sengetøy ble til i påskeferien.
Denne gangen i rosa nyanser.
De fleste dynetrekkene er funnet på loppis. 
Ett er fra mamman min og det er ekstra koselig.
Dette er det største teppet jeg har laget med bisebåndkanting.
Teppet måler ca 225 cm gange 167 cm.
Bisebåndet har jeg laget selv av stoffene jeg har brukt på teppet.
Her er en fin tutorial på hvordan man lager bisebånd.
Stoff&Stil selger 100 meter anoraksnor til en rimelig pris.
Her er en fin tutorial på hvordan man bruker bisebånd på lappetepper.



Dynetrekket på baksiden er nytt.




Her finner du tutorial på å lage lappetepper uten bisebånd.
Og her kan du se alle lappeteppene jeg har laget tidligere.
:)

4 kommentarer:

  1. Kjempefin teppe! Har vært og sett på dine tutorials..hadde vært artig å prøve seg selv:)
    Nyt siste kalde rest av april :)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott teppe.
    Du har gjort ein stor jobb med dei fine dynetrekka.

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Det var nydelig. Fint med rosatoner. Kjekt med bruktstoffer.
    Klem

    SvarSlett
  4. Det var nydelig lappeteppe du har sydd. Å bruke brukt sengetøy er absolutt det beste i ett lappeteppe. Det blir så mykt og deilig. Å ikke minst er gjenbruk hyggelig. Smilefjes...

    SvarSlett

Det er veldig koselig om du legger igjen en kommentar:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails